Stegman Kerstpakketten

concept / branding / graphic / website
OVER

Stegman, bedrijf in Kerstpakketten & Relatiegeschenken, benaderde Fabdesign voor advies hoe ze binnen het MKB hun marktaandeel in de Kerstpakketten tak meerwaarde kunnen meegeven, waardoor meer klanten de weg naar de vernieuwde showrooms in Schagen en Amersfoort zullen vinden. Andere vraag was of de kerstpakketten in de toekomst los van de relatiegeschenken gaan opereren. Om in het woud van online en offline kerstpakket leveranciers op te vallen, zul je je voortdurend moeten onderscheiden. De meeste aanbieders kiezen voor een onpersoonlijk assortiment en een onpersoonlijke benadering. Hier valt voor Stegman dus nog wat te winnen. Dit kan deels door het aanbod uniek te maken. Maar nog unieker wordt het als je een persoonlijke aanpak weet te hanteren. Kerstpakket = Relatie = Persoonlijk. Geven doe je persoonlijk, en doe je met je hart. Net als ontvangen. Het is als een echt ritueel. In het woud van kerstpakket aanbieders pakt Stegman het deze keer anders aan. Om het echte persoonlijke gevoel over te brengen, zetten we een originele geef- (en ontvang)assistent in, in de vorm van Emma (een mix van Miss Emma Peel, de rechterhand van wijlen Wreker John Steed en Emma Frost uit de filmreeks X-men). Ze voegt een flinke dosis gezonde sexappeal en female touch toe aan een markt die veelal gekenmerkt wordt door eenheidsaanbieders van kerstpakketten. Emma is er speciaal voor het MKB (en de P&O managers in het bijzonder). Zij neemt de eindbeslissers (veelal vrouwelijke P&O managers?) als het ware letterlijk en figuurlijk mee aan de hand door kerstpakketten keuzeland. Waar iedereen rechts afslaat, gaat Emma linksaf. Emma heeft een passie voor kerstpakketten en geven/ontvagen. Emma reist, ontdekt en deelt haar mooiste kerstpakketten met jou. Ze is altijd op zoek naar de meest unieke kerstpakketten of relatiegeschenken. Nooit hetzelfde, maar altijd uniek en écht. Nooit te beroerd om met de klant mee te denken. Slim en altijd scherp. Praktisch en oplossingsgericht. En hoogst persoonlijk natuurlijk. Deze persoonlijke aanpak wordt doorgevoerd in alle communicatie uitingen. Zowel in tekst, beeld, frequentie en gekozen uitingen. Wat geldt voor de kerstpakketten, geldt natuurlijk ook voor de relatiegeschenken. Laat zien dat Stegman het persoonlijk aanpakt.

WAT

– Concept
– Branding
– Mailing
– Illustraties
– Website

INFO

Klant: Stegman Kerstpakketten & Relatiegeschenken
Project: Concept Kerstpakketten MKB
Datum: 2015